Wieczory w Arsenale

Wieczory

Nie tylko wakacje są czasem intensywnych treningów i powrotu do formy po całorocznym objadaniu się. Jesień również się świetnym momentem, by trochę nad sobą....

hobby, rozrywka, czas wolny, sport

Ćwiczymy na zdrowie!

2016-09-12 | Ireneusz Mazur

Nie tylko wakacje są czasem intensywnych treningów i powrotu do formy po całorocznym objadaniu się. Jesień również się świetnym momentem, by trochę nad sobą poćwiczyć i co nieco zmienić w swojej fizycznej budowie. Wielu chętnie rezygnuje z lekcji wychowania fizycznego czy siłowni, a inni chodzą na kurs pilatesu i nie uważają tego za nic nudnego. Dla nich dobra kondycja jest bardzo ważna.

Ćwiczenia te mają ogrom zalet, jak na przykład pomogą nam odciążyć nasz kręgosłup czy wzmocnią mięśnie. Jeśli ktoś nie ma ochoty na zostanie kulturystą, to ucieszy się, bo pilates nie rozbudowuje nadmiernie mięśni. Dodatkowo obniży on poziom stresu, co dużą część ludzi na pewno ucieszy. Poprawa też postawę uelastycznia ciało oraz prowadzi do ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Jest połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Nuda tam nigdy nie występuję. Możemy kiedyś sami spróbować zdać kurs instruktora pilatesu i stać się nauczycielami dla kolejnych osób, które będą chciały skorzystać z tych ćwiczeń.

Jednak oprócz pilatesu są również szkolenia fitness (np. na stronie http://mypilatesmethods.com/). Nieznacznie się one od siebie różnią, jednak i na nich można poćwiczyć nad swoją sylwetką i kondycją. Są one efektywne, jeśli wykonujemy je regularnie i stosujemy odpowiednią dietę. Czasami wykorzystywana jest przy nich piłka, ale nie jest ona konieczna.

Jeżeli chcemy ćwiczyć w domu, nic nie stoi nam na przeszkodzie. Wystarczy przejrzeć kilka artykułów czy filmików i samemu wziąć się za poprawę swojego ciała. Nie musimy od razu zaczynać od najtrudniejszych ćwiczeń. Najlepiej zacząć od czegoś prostego, ale przyjemnego, żeby nie stracić motywacji w ciągu zaledwie paru dni od rozpoczęcia swojego treningu. Bez względu na to, czy zdecydujemy się na pilates, czy na fitness, nie przemęczajmy się, ale też nie rezygnujmy zbyt szybko z naszych ćwiczeń.

Artykuły powiązane:


Opinie internautów

Twoja opinia na ten temat jest dla nas bardzo ważna. Podziel się ze mną swoją opinią w tym temacie.

Twój pseudonim:

Twoja opinia: